New York Dinsdag 6 december

9 december 2022 - New York City, Verenigde Staten

Dinsdag 6 December

Eindelijk is het zover, na een goede voorbereiding met onze reisadvizeuse Denise gaan we onderweg naar de USA.
New York in kerstsfeer en daarna door naar Washington DC.

Vannacht om 3.45 ging de wekker en om half 5 werden we door Menno en Vincent naar Schiphol gebracht. De elektrische auto van Richard was niet opgeladen vannacht, maar dat kwam helemaal goed gelukkig. Op de terug weg hebben Menno en Vincent even snelgeladen.

We stonden als eerste bij de incheckbalie die nog gesloten was. Om 6.15 ging deze open en alles verliep heel erg soepel.
Ook bij de security konden we zo doorlopen.

Na een bakkie thee, koffie en een broodje konden we met een kleine vertraging rond half 10 boarden. Ook dat ging allemaal vlot.

Het vliegtuig zat niet vol dus we hadden lekker de ruimte. We vlogen met United Airlines.
Richard vermaakte zich prima met zijn held Elvis op het scherm en ik heb zelf voor de zoveelste keer naar de film Gladiator gekeken.
Lekker even geslapen ook.

Omdat we genoeg ruimte hadden in het vliegtuig hoefden we niet steeds van onze stoel af om de benen te strekken.
Aan boord kregen we genoeg te eten en te drinken en de stewards en stewardessen waren erg vriendelijk.

De vlucht ging sneller dan gepland en om 11.34 locale tijd zijn we geland op Newark, 1 van de 3 vliegvelden van New York.

Na van alle vingers digitale afdrukken te hebben genomen konden we richting de koffers en dan met de taxi naar ons hotel waar we vriendelijk werden ontvangen.

De koffers hadden we trouwens heel snel en het was niet druk op het vliegveld.

Eenmaal uitgepakt zijn we water gaan halen en onderweg wat rond gekeken.

Het regende, maar niet hard gelukkig.
Gegeten bij Mac Donalds lekker cliché

Morgen een volle dag. Heel veel zin in!

De hotelkamer is klein, maar prima en schoon met lekkere bedden met veel kussens.

Hier zal ik zeker heerlijk slapen.