Coronavakantie 2020

29 september 2020 - Soest, Nederland

Nog nooit eerder hebben we zolang getwijfeld en gezocht naar een geschikte vakantie. Dit vanwege het coronavirus want anders zou de keuze niet zo moeilijk zijn geweest.

Uiteindelijk hebben wij onze 3 weken vakantie, verdeeld over 4 locaties, kunnen invullen.

En het is niet om te klagen en ja we weten dat we het goed hebben, maar het is toch niet dát, wat we in de eerste instantie in gedachten hadden.

Bovendien is het virus weer zo'n stevige opmars aan het maken, dat ook tijdens onze vakantie steeds andere maatregelen gelden en dat wij ons daar aan moeten aanpassen.

Afgelopen maandag zijn we op weggegaan naar Sneek. Op de heenweg een koffiestop gemaakt bij mijn oom Lex.  Daarna via Wieringerwerf waar we hebben geluncht, wat overigens niet lekker was over de afsluitdijk aangekomen in Sneek.

Het hotel, wat een van der Valk hotel is, is erg sfeervol ingericht en de kamer is meer dan prima. Spullen uitgepakt en 's avonds lekker in het hotel gegeten. wat opviel was, dat het er vol zat en dat velen zich niet aan de regels hielden. Gelukkig zaten wij prima. Het eten was overigens heel goed en verzorgd.

Gisteren (onze 2e dag) zijn we begonnen met de elfstedenroute per auto. We zijn van Sneek linksom gegaan naar IJlst, Sloten, Stavoren, Hindeloopen, Workum tot Bolsward.

Vanuit Bolsward terug naar Sneek. Het was de gehele dag mistig en zwaar bewolkt. Friesland is wijds maar je kon niet ver kijken vanwege de mist. Het was zelfs een beetje misterieus de hele dag. Het zou een goede setting zijn geweest voor de verfilming van mijn favoriete  boek van Preussler "de meester van de zwarte molen".

We lunchten onderweg in Workum, veel winkels waren dicht vanwege de maandagsluiting wat bij ons in de randstad ongebruikelijk is. Door het weer en doordat het niet druk was deden veel plaatsjes ongezellig aan.

Onderweg zagen we veel mooie huizen, boerderijen en koeien, heel veel koeien en grasland.

Omdat we in de ochtend goed hadden ontbeten en vrij laat geluncht hebben we het avondeten geskipt.

Vandaag de 2e dag hebben we het 2e deel van de elfstedenroute gedaan. De andere kant op richting Leeuwarden, Dokkum, Franeker, Harlingen. Deze begon met regen. En het eerste deel was veel minder pittoresk. Maar....de zon kwam eindelijk door en in Harlingen hebben we een poosje heerlijk op een terrasje in de zon gezeten.

Vanaf Harlingen weer richting Bolsward en door naar Sneek.

Vanochtend probeerden we overigens een tafel te reserveren om in het restaurant te eten vanavond. Dit was niet mogelijk omdat door de maatregelen nog niet duidelijk was hoe dit aangepakt zou gaan worden. We werden zojuist gebeld dat we aan kunnen schuiven.

Morgen weten we nog niet wat we gaan doen. In iedergeval gaan we eropuit.

1. Lex:
    29 september 2020
    Wat een leuk plan om de elfsteden route te rijden gelukkig hadden jullie gisteren en vandaag aardig weer en zelfs nog in Harlingen op het terras gezeten lekker hoor nog veel plezier samen en mooi weer
    Groetjes Lex 😘