1000 steps

4 april 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Vandaag was een snorkeldag!

Planning was: eerst naar Andrea 1 en dan naar Andrea 2, alle snorkelplekken hebben een naam hier. Daarna zouden we verder rijden maar 1000 steps, een must see volgens zeggen en een hele bekende snorkel- en duikplek.

Andrea 1 was niks, druk met auto's en niet echt een goede plek om in het water te komen.

Andrea 2 ligt meer verscholen, heeft een echte tropische uitstraling en een goed stukje om te water te gaan. Dus....daar gingen we!

Onder water selfie

En we werden absoluut verrast, dit was wel de mooiste tot nu toe. Live in een zeeaquarium rondzwemmen. Hier hebben we echt wel een tijd rondgesnorkeld totdat je zo bent afgekoeld en even op moet warmen.

Omdat we 1000 steps ook wilden zien, zijn we verder gereden. Waarom het zo heet is mij een raadsel wat de trap heeft hooguit 78 treden.

Bovendien zou het er heel bijzonder moeten zijn, maar wij waren er na 5 minuten al uit. Koud, veel stroming en geen vissen te zien. Ook heel weinig koraal en dat is nou juist de plek waar je de meeste vissen tussen ziet zwemmen.

Het staat hier bekend om de schildpadden maar ook deze hielden zich schuil vandaag. Jammer maar we hebben nog een paar dagen...

Dus de keuze was niet moeilijk, we gingen nog terug naar Andrea 2. Om daar te kunnen komen moet je overigens door een waanzinnige villawijk rijden, hier staan enorme luxe huizen, leuk om te zien.

We hebben even lekker gezeten en een broodje gegeten waarna we weer een poosje zijn gaan snorkelen. De hagedissen zijn hier trouwens ook grappig, die komen de kruimeltjes brood opeten.

Rond 15.00 uur zijn we naar huis gegaan (en werden nog even verrast)

Overstekend wild

om te douchen en een lekker ijsje te gaan eten. We blijven vanavond thuis en hebben wat lekkere dingetjes gehaald bij van den Tweel  de Albert Heyn van Bonaire alleen de benaming is anders. Helaas krijg je er geen insectenplaatjes 🐞🐝🦋

Morgen gaan we terug maar het National Park, 8 uur de deur uit (park gaat om 9.00 open) en het is natuurlijk een stukje rijden, we gaan er nu heen om te snorkelen, bij Wayaka 2. Misschien kunnen jullie deze snorkelplekken ook wel terug vinden op Google.

We horen van iedereen dat dit echt hét hoogtepunt moet zijn... het koraal schijnt hier mooi van kleur te zijn en er schijnen hele grote vissen te zwemmen.

Zolang het geen haaien en walvissen zijn vind ik het oke 😉

1. Atie:
    4 april 2019
    Veel plezier vandaag en geniet ervan!