Lac Cai en ezelopvang.

6 april 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Vanmorgen zijn we langs "de scheetjes" en het mangrove bos maar Lac Cai gereden.

Een hele mooie baai waar stapels grote witte schelpen liggen.

Grote witte schelpen

Hier schijnen veel schildpadden te komen om van het zeegras te eten. Geen schildpad gezien...😂😂

Wel flamingo's op de heenweg, een kadootje want die hadden we hier niet verwacht.

Flamingo's bij de mangrove

We hebben we hele mooie foto's kunnen maken hier.

Daarna zijn we weer om het mangrove bos gereden naar de andere kant van de baai. Hier ligt het bekende surfstrand.... Sorobon beach.

Sorobon beach

Sorobon beach

Hier hebben we lekker even gezeten om jaloers naar de surfers te kijken. Waanzinnig gaaf om te zien hoe hard ze gaan over het mooie blauwe water.

In de eerste instantie hoefden we niet zo nodig naar de ezelopvang. Maar we hadden ons over laten halen door de buren omdat het vooral hilarisch is hoe die beesten met de auto meelopen.

Ezelopvang

Hier op de foto hangen ze met hun kop door het autoraam naar binnen. Marcel weigerde z'n raampje open te doen omdat hij de ezels vies vindt 🥵🥵 Maar we hebben met ons bezoek het goede doel gesteund. Ezels komen eigenlijk helemaal niet voor op Bonaire, maar zijn er jaren geleden heen gebracht om te werken vooral tijdens de slavernij.

Op de terugweg bij Luciano een heerlijk ijsje gegeten en doorgereden naar Andrea II

Marcel heeft daar nog wat rond gesnorkeld en ik heb nog wat stenen gestapeld à la Mike Grab de Stenen kunstenaar.

Create my own

's Avonds hebben we gegeten bij Patagonia, echt een lekker stukje vlees maar wel wat prijzig.... Het is zowiezo niet goedkoop hier. Maar het was pas de tweede keer dat we uit eten gingen, we zouden gisteravond  gaan, maar we hadden geen zin meer om weg te gaan. Het is hier ook vroeg donker. Om 18.45 gaat de zon al onder.

Zonsondergang

Morgen brengen we de huurauto terug maar huren voor 3 dagen nog een andere auto via Inge van het appartement. Zonder auto kom je eigenlijk nergens en 3 dagen hier bij het appartement blijven is niet echt leuk.

We hebben nog geen planning voor morgen... Dus wat we gedaan hebben lees je op ons blog.

1. Atie:
    6 april 2019
    Jullie zullen vast wel invulling kunnen geven aan de dagen. Geniet er van.