Today is a good day for a good day!

6 april 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Vanmorgen hebben we de auto die we via het reisbureau in nederland hadden gehuurd terug gebracht. We dachten dat 5 volle dagen wel genoeg zouden zijn, maar eigenlijk kan je nergens komen zonder auto. Er is hier geen openbaar vervoer en naar de snorkelplekken lopen is te ver.

Vandaar dat we hier voor de laatste 3 dagen (na goed nadenken) nog een auto hebben gehuurd. Een Audi TT heel vervelend.

Scheuren met de TT

Omdat we voor deze dag nog geen plannen hadden, dachten we nog een keer het zuidelijk deel van het eiland te doen. Zo kon Marcel ff lekker scheuren. 😂😂

Bij de zoutpier zijn we gestopt om even te kijken en al snel zag ik de kopjes van schildpadden boven komen.

Marcel twijfelde om er in te gaan omdat je hier lastig te water komt, maar dit was de kans.

Ik hield ze in de gaten en Marcel ging de zee in om er naar toe te zwemmen, zo kon ik ook aanwijzingen geven waar ze ongeveer zwommen, want ze liggen niet stil natuurlijk.

Zeeschildpad

Omdat Marcel ze had gevonden en ik er vlak bij nog meer zag, dacht ik, ik ga d'r ook in. Helaas kwam ik er achter dat ik mijn schoentjes was vergeten.... en er zitten daar mega veel zeeëgels dus ik heb vanaf de kant genoten. Wist dat Marcel toch terug zou komen met mooie foto's en filmpjes.

Morgenmiddag of maandag gaan we nog een keer kijken.

We zijn verder gereden naar het zuiden, toen zag ik ineens een bord met "Foodies", dit restaurant had Inge aanbevolen. Omdat we relatief weinig buiten de deur eten dachten we.... hier gaan we lekker lunchen. En dat viel reuze in de smaak. Behoorlijk prijzig dat wel, dus dan kies je iets relatiefs eenvoudigs. En voor omgerekend 17 euro pp  hadden we een lekkere aspergesoep, een boerenboterham met kalfskroket van van Dobbe 🙈 en brood met gerookte zalm, kappertjes en rode ui. Heel leuk en vriendelijk personeel.

Uitzicht vanaf het terras van Foodies

Lunch

Klik hier voor meer info over het restaurant

Vanmorgen kwam Kelsey vragen of we nog een keer wilden bbq-en dus we hebben nog wat boodschappen gedaan en lliggen we nu lekker bij het zwembad. Ook dit deden we niet eerder dus dat is wel even relaxed.

20190406_081411

Morgen gaan we maar Klein Bonaire met een excursie. Dus later meer.

1. Marlies:
    6 april 2019
    Wauw! Wat onwijs gaaf zeg.
  2. Atie:
    7 april 2019
    Lunch ziet er inderdaad heerlijk uit!!!
    Geweldig dat jullie de schildpadden hebben gezien en gefilmd. Geniet nog van de laatste dagen.