Maandag 1 april

2 april 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Vanmorgen waren we erg vroeg wakker, half 6 😴😴😴 Na het ontbijt zijn we de auto op gaan halen. Vandaag wilden we het zuidelijke deel van het eiland zien en snorkelen.

Als je vanaf Kralendijk naar beneden rijdt kom je langs de zoutmeren. Enorme bergen zout zie je hier liggen en het mooie is dat je grote roze vlakten ziet schitteren in de zon. We waren erg gefocust op flamingo's, want die schijnen hier in grote getalen te staan. De meren liggen links... maar rechts van de weg wil je ook alles zien, want de zee is zo waanzinnig blauw.

De eerst flamingo werd gespot en later stonden er twee bij elkaar op een redelijk afstand om een goede foto te maken.

Verderop stonden er honderden, maar zo ver weg dat je dit niet goed kunt zien laat staan fotograferen.

Ondertussen keken we ook uit naar een goede snorkel plek. Lastig, omdat je ook goed te water moet kunnen gaan met flippers en al en er zijn heel veel rotsen.

Verder door, bijna op het zuidelijkste punt van het eiland staan de slavenhuisjes. Slaven werden hier gebruikt om het zout uit de zoutpannen naar de schepen te brengen.

Er ligt heel veel koraal, gesteente en drijfhout, hier worden de mooiste stapels en creaties van gebouwd. Het hoe en waarom weet ik niet, maar het ziet er geweldig uit.

Als je terug maar boven rijdt, maar dan langs de oostelijk kant van het eiland verandert de zee enorm. Deze is hier woest en wild. Dit komt omdat de wind maar vanuit 1 richting komt, het oosten. Daarom groeien de bomen 1 kant op en is de zee  aan de westelijke kant van het eiland een stuk rustiger.

Lac Bay een baai aan de oostelijke kant is echt het blauwste wat ik ooit gezien heb. Hier wordt heel veel aan watersport gedaan zoals windsurfen en kitesurfen. 9 April 2019 zijn hier  belangrijke wedstrijden.

Daar langs gereden kom je bij de mangrove bossen. Waar het waanzinnig stonk, hier moeten we nog in een kajak van de week 😂🤢

Natuurlijk moesten we even langs de midgetgolfbaan van "de scheetjes" bekend van het progamma ik vertrek. Niks voor ons, leuk om even langs te rijden.

Na dit rondje zijn we broodjes gaan halen en gaan lunchen om daarna te gaan snorkelen.

Ter hoogte van de zoutpannen zouden veel schildpadden moeten zwemmen. We zijn daar het water ingegaan maar waren er ook zo weer uit, geen vis te zien laat staan een schildpad.

Stukje doorgereden naar Tori's Reef... Je moet echt moeite doen om te water te komen, maar eenmaal door de branding heen, zwommen ook hier weer de mooiste vissen en andere soorten dan gisteren.

Morgen gaan we naar het noordelijke deel van het eiland. Hier ligt het National Park Washington-Slagbaai.

We laten ons verassen, ook hebben we hele leuke buren waar we morgen mee gaan bbq-en.

1. Theavanderwerf:
    2 april 2019
    Manuela die gestapelde stenen geweldig he en dat drijfhout genieten jullie er maar van.
  2. Adri van der Werf:
    2 april 2019
    Dis was wel een top zo lezen en de foto's te zien hopelijk worden alle dagen zo
  3. Atie:
    2 april 2019
    Wat leuk dat jullie flamingo's hebben gezien, dat wilde je zo graag. Mooie foto's hoor. Het deed mij goed om de klapperbomen te zien. Geniet er vandaag van, kijk weer uit naar de volgende foto's
  4. Danny:
    2 april 2019
    Wat gaaf dat jullie flamingo’s hebben gezien.
    Geniet er nog van en ik ben benieuwd naar de volgende foto’s