Zondag 25 augustus

26 augustus 2019 - Rome, Italië

Alora, gisteren had ik totaal even geen puf meer om jullie een update te geven van onze belevenissen in Rome. Dus vandaag 2 dagen in één maar wel in een apart verhaal.

Zondag zijn we om 2.45 opgestaan om rond 3.25 te vertrekken richting mijn vader die ons heeft afgezet bij Schiphol. Uiteraard hadden we vooraf al ingechecked en konden we redelijk snel de koffer kwijt.

Alles verliep zeer voorspoedig. We zijn zelfs voor de geplande tijd geland in Rome.

De transfer liet even op zich wachten. Wel werden we netjes ontvangen door een dame die ons de weg wees naar de plek waar we de chauffeur zouden treffen. Dat half uurtje werd iets langer en met 4 koppels zaten we in een busje. Het bleek toch nog wel een aardig eind naar het centrum van Rome waar ons hotel gelegen is.

Toen we aankwamen was onze hotelkamer al klaar, altijd prettig om niet met je spullen te hoeven slepen.

Het hotel ziet er mooi uit aan de buitenkant. Van binnen zeer gedateerd 😂, (geen 3 sterren waardig) maar oke, uiteindelijk slapen en douchen we er alleen. Dat douchen is overigens nog wel een dingetje, als je bukt zit het douche gordijn tussen je billen of je staat met kop en kont vastgeklemd tussen 2 muurtjes. Nog geen halve vierkante meter groot ongeveer.

Na de spullen een beetje te hebben uitgepakt, zijn we te voet Rome gaan verkennen. Op de kaart leek alles redelijk in de buurt. Maar Rome is toch een stuk groter dan Madrid en de afstanden wat groter dan gedacht.

We zijn naar de Trevi fontein gelopen, de Spaanse trappen, het Colosseum en we hebben gekeken waar we morgen de fietstour starten. Wat een enorme drukte overal, tis echt een soort van dringen om een foto te kunnen maken. Onderweg hadden we een enorme onweersbui met flink wat regen en hebben we gescholen in de duurtse winkelstraat. Prada, Gucci, Hermes, Dior en noem maar op.

Wachtend tot de regen voorbij was kwamen uit alle hoeken en gaten straatverkopers met paraplu 's en regencapes aangesneld, 1 euro bij de action en 10 euro bij de straatverkoper. Dan maar nat regenen. Ook hier word je trouwens op elke hoek van de straat van alles aangeprezen en liggen er veel zwervers op straat. De buien waren voorbij en na 14 kilometer lopen en zeer warm weer (36 graden) had ik het wel gehad. Tijd om te douchen in onze riante badkamer.

Hoe dichter je bij een bezienswaaridigheid een hapje wilt eten hoe meer je betaald. Omdat ons hotel  in de buurt is van het station niks bezienswaardigs aan, hebben we een voorgerecht en een  pizza gegeten voor maar 21 euro. Wil je dit bij de Trevi fontein eten betaal je minstens het dubbele.

Na het eten nog een ijsje gescoord bij de mac en terug naar het Hotel waar we heerlijk hebben geslapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Folkert Heyse:
    26 augustus 2019
    Tof!
  2. Adri van der Werf:
    27 augustus 2019
    Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend geniet nog maar volop van de resterende tijd